מחלקת רכש במיקור חוץ לפרויקטים ביבוא מסחרי

כתבה מאת: שראל וקנין

מחלקת רכש במיקור חוץ לפרויקטים ביבוא: 

מחלקת רכש ויבוא במיקור חוץ מאפשרת לחברות ולארגונים להתמקד בליבת העסק שלהם במקום להקצות משאבים פנימיים יקרים לרכש ויבוא עבור פרויקטים ספציפיים. היא מספקת ניסיון, ידע מקצועי, קשרים בינלאומיים ויכולות ביצוע מוכחות באיתור ספקים, מו"מ, לוגיסטיקה, תקינה ועמידה בלו"ז לאספקת כל הציוד והחומרים הדרושים לפרויקט באופן שממצה את משאבי הארגון מול תוצאות כל פרויקט.

חברות מיקור חוץ לרכש ויבוא מציעות מספר יתרונות עיקריים לארגונים וחברות הנעזרים בשירות שלהם:

1. ידע וניסיון רב ביבוא בינלאומי – 

לחברות אלה יש ניסיון רב לאיתור יצרנים וספקים בחו"ל, ניהול מו"מ, טיפול בלוגיסטיקה, התמודדות עם בירוקרטיה ועוד.

2. משאבים ויכולות טכניות לביצוע היבוא – 

יש להן צוותים מקצועיים גדולים ומערך לוגיסטי ותפעולי מפותח עם יכולת לטפל בהיקפים גדולים של יבוא מסחרי שוטף.

3. חיסכון בעלויות – 

חברות אלו יכולות להשיג מחירים טובים יותר אצל יצרנים בחו"ל ולחסוך בעלויות הובלה והליכי יבוא.

4. מנוע לחדשנות – 

חברות חיצוניות אלו עוקבות אחר הטכנולוגיות והחידושים אצל ספקים ויצרנים בחו"ל ויכולות להציע ולספק אותם ללקוחות שלהם.

חשוב לזכור כי מחלקת הרכש החיצונית יכולה לשמר את ערכי הארגון על ידי הקפדה יתרה על שקיפות מולו, עמידה בלוחות זמנים, מחויבות לאיכות ואמינות המוצרים המיובאים, הגינות בתמחור, שירותיות וזמינות לאורך כל תהליך היבוא תוך שמירה על סודיות ואבטחת מידע בהתאם לצרכי הלקוח וערכיו הארגוניים והמסחריים.

לפני הפנייה למחלקת רכש חיצונית, על הארגון להגדיר במדויק את דרישות הפרויקט או המוצרים הנדרשים, לבחון מספר חברות ולבחור את המתאימה ביותר על סמך ניסיונה, כישוריה והיכולת המקצועית לספק פתרון עבור דרישות הפרויקט ולדאוג לחוזה מחייב הכולל אבני דרך, מחירים, זמנים ותנאי תשלום מוסכמים, תוך ניטור צמוד וביצוע בקרת איכות עבור תהליך הייצור והיבוא.

 

Theres one main point to outline...

 

זמן שווה כסף, גם בניהול תהליכי יבוא: 

לרוב החברות וארגונים בתחום פעילות כזו או אחר בו הם מקצועיים ומתמחים, אין צורך להסביר את חשיבות העבודה מול ספקים ונותני שירות עם ניסיון, ידע וחיבורים מקצועיים מתאימים לכל פרויקט עבור ניהול, קידום ותפעול הארגון.

גם כאשר מדובר ביבוא מסחרי – רצוי לעבוד עם בעלי מקצוע המתמחים במרכיבי היבוא כדי למקסם את ההשקעה, לחסוך בזמן ולהפיק תועלת גבוהה יותר בסופו של כל פרויקט.

הזמן בו עובדי החברה משקיעים בניהול תהליכי יבוא ובחיפוש אחר ההזדמנות הטובה ביותר כאשר לא מדובר בעבודה יום יומית שוטפת, לא ניתן להכיר ולהגיע לכל האפשרויות הקיימות לטובת הארגון עצמו.

כל ארגון אחראי על חלוקת העבודה והזמן בו הם משקיעים בפעילות כזו או אחרת, אם מדובר ברכש הכולל יבוא מסחרי ניתן למקסם את התוצאה ולחסוך הרבה מאוד זמן השווה לכסף בעבודה עם חברות המתמחות בניהול תהליכי יבוא על פי דרישות כל פרויקט.

זמן שווה כסף עבור חברות וארגונים העוסקים ביבוא מסחרי בעיקר בנקודות הבאות:

1. כל עיכוב בהגעת המשלוחים גורם לדחייה במועדי ההשקה של מוצרים חדשים בשוק המקומי. זה מוביל ישירות לאובדן הכנסות בטווח הקצר.

2. תהליכי תיאום ארוכים ומסורבלים מול ספקים בינלאומיים דורשים השקעת משאבי כוח אדם יקרים של מנהלי רכש, לוגיסטיקה ותפעול.

3. חוסר זמינות שוטף של מלאים עלול לגרום לאובדן הזדמנויות עסקיות קצרות טווח כמו מבצעים, הנחות וכד'.

4. עיכובים באספקות מוצרים עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים למוניטין ולאמון הלקוחות בחברה, במיוחד אם מדובר בלקוחות קבועים.

5. ככל שהליך היבוא איטי וגוזל משאבים רבים יותר, כך גדלה עלות המוצר לחברה היבואנית. זה פוגע במרווח הרווח או מאלץ העלאת מחירים.

6. חוסר יעילות בתהליכי הלוגיסטיקה, הרגולציה והמכס עלולים לגרום לקנסות, ריביות והוצאות נוספות הנגרמים כתוצאה מעיכובים.

7. אי עמידה בלוחות זמנים גוררת בזבוז שעות עבודה יקרות של עובדים בכירים והנהלה בניסיון לתקן את המצב.

כדי למנוע טעויות והוצאות נוספות, יש חשיבות עליונה להכיר את מרכיבי היבוא הנדרשים עבור כל פרויקט כך שיהיה ניתן לייעל ולקצר את תהליכי הרכש והיבוא.

סינרגיה בין מרכיבי תהליך היבוא: 

ביצוע סינרגיה בין כל הספקים והמרכיבים בשרשרת היבוא המסחרי – החל מאיתור הספקים, תהליך הייצור דרך הלוגיסטיקה, רגולציה, תשלומים ועד הפרטים הקטנים הכלולים בתהליך – מאפשר להשיג חיסכון משמעותי בעלויות, לשפר את כוח המיקוח מול הספקים השונים, להגדיל את היעילות התפעולית, לחדור בצורה אפקטיבית יותר לשווקים חדשים ולייצר שיתופי ידע ולמידה ארגונית לביצוע פרויקטים עתידיים.

תהליך היבוא המסחרי כולל מספר מרכיבים עיקריים שיש להכיר ולקחת בחשבון:

1. איתור ספקים בחו"ל: 

מציאת יצרנים או ספקים פוטנציאליים במדינות שונות שיכולים לספק את המוצרים הרצויים במחיר, איכות ותנאים מתאימים.

2. בחירת מוצרים: 

בחירת המוצרים הספציפיים שרוצים לייבא בהתאם לביקושים וצרכים בשוק המקומי.

3. מו"מ מסחרי: 

משא ומתן עם הספקים על מחירים, כמויות, תנאי אספקה, אחריות, תשלומים ועוד.

4. הזמנה ובקרת איכות: 

ביצוע הזמנה רשמית, בקרת איכות ובדיקת איכות עבור דוגמאות, לאורך תהליך הייצור ובסוף הייצור.

5. שילוח בינלאומי: 

תיאום המשלוח ושילוח הסחורה לנמל היעד או נקודת הכניסה למדינה.

6. פיקוח על הלוגיסטיקה:

מעקב אחרי המשלוח בדרך ליעדו הסופי.

7. שחרור ממכס:

הליך פורמלי של הכנסת הסחורה דרך המכס, תשלום מסים והיטלים.

8. הובלה יבשתית: 

תיאום הובלה יבשתית לסחורה לאחר קבלת היתר שחרור מהמכס.

9. אחסנה, שיווק ומכירה: 

אחסנה, שיווק ומכירת המוצרים שיובאו ללקוחות בשוק המקומי.

הסינרגיה בין כלל מרכיבי הרכש והיבוא בכל פרויקט, מניבה צמיחה עסקית ורווחיות גבוהה יותר בכל ארגון וחברה גם כאשר מדובר בפרויקט חד פעמי ובעיקר בפרויקטים על בסיס שוטף. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
יבוא מסחרי מספקים בינלאומיים

למה בכלל ייצור במדינה אחרת?   כאשר רוצים לבדוק את היתרונות של תהליך הי...

תהליך הייצור אצל ספקים בינלאומיים

אפיון תהליך הייצור קודם הפנייה לספקים: אפיון הדרישות שלכם לפני הפנייה ...

תוכן עניינים

ייבוא קל ומוצלח

התחילו עוד היום!

רוצים לחסוך כסף וליהנות מייבוא יעיל?
באתר שלנו תמצאו את כל המידע, השירותים והכלים הדרושים לכם:

דילוג לתוכן