בלעדיות מול ספקים בסין:
אין ספק כי בתחום היבוא, בלעדיות על מותג, ספק או מוצר ספציפי – זהו יתרון מובהק וחזק בשוק המקומי על פני מתחרים אחרים.
אך האם באמת ניתן לשמור על בלעדיות וזכיינות מספקים סיניים ובכלל?
התשובה מורכבת אבל זה בכלל לא דבר פשוט לאכוף ובהרבה מקרים גם מיותר.
כדי שתוכלו "לזכות" בבלעדיות וזכיינות מספק בינלאומי, תדרשו לעמוד בכל מיני תנאים, קריטריונים וברוב המקרים המוחלט – יעד מכירות חודשי / שנתי.
ללא שמירה על תנאים אלו ויעד מכירות ברור, לא יהיה שום אינטרס לספק לשמור על הבלעדיות שהוא נתן לכם ויש הרבה דרכים לעקוף בלעדיות של יבואנים גם מצד הלקוח וגם מצד הספק, גם לאחר שנחתם חוזה – בעיקר בסין.
אחד המורכבויות הבולטות בשמירה על בלעדיות מספקים סינים היא העובדה כי באם לא מדובר במוצר טכנולוגי ייחודי, פטנט רשום או מוצר ספציפי ללא מתחרים בשוק – ככל הנראה כל סוכן מכירות בסין יכול לרכוש את המוצרים שעליהם הספק נתן לכם בלעדיות בדרך כזו או אחרת ולהציע אותם ללקוחות אחרים.
עבור מפעלים בסין, חברות מסחר וסוכני מכירות הם בגדר חובה, לכל מפעל יש כמה וכמה חברות וסוכנים המשווקים את המוצרים שלהם תחת שמות ומותגים שונים, כך שמאוד קשה לשמור על האפשרות כי המוצרים של הספק שביקשתם ממנו בלעדיות לא יהיו זמינים לרכישה בערוצים אחרים במחירים אטרקטיביים.
אם בכל זאת אתם שואפים לקבל בלעדיות מספקים בסין, יש כמה דרכים בהם למרות האתגרים והאפשרות שהמוצרים יהיו זמינים בשוק ללקוחות אחרים, עדיין תוכלו לשמור על אטרקטיביות מול המתחרים.
אלו עיקר הדרכים:
1. בניית קשר אישי ומקצועי מול הספק לאורך זמן, לבנות אמון הדדי ורצון משותף להצליח יחד.
2. לבקש מחירים בלעדיים וזולים יותר ממה שהספק מציע לסוכנים אחרים.
3. לשמור על יעד מכירות חודשי ושנתי, כך שהספק אף ירתע להחליף אתכם.
4. לאתר מוצר ייחודי בעל אופי טכנולוגי שלא קל "להעתיק" אותו ולא הרבה ספקים מציעים אותו.
לבצע שינויים ייעודיים במוצר ולהטמיע את המותג שלכם עליו.
5. מכירות, מכירות, מכירות – בסוף הספק בסין ירצה לראות הזמנות וזו הדרך הטובה ביותר לשמר את הבלעדיות שלכם מולו.
בהצלחה!