ניהול תהליך היבוא מסחרי

כתבה מאת: שראל וקנין

ניהול תהליך יבוא מסחרי הוא הרבה מעבר לאיתור ספקים או שילוח בינלאומי בלבד.

אם יש משהו שהרבה מאוד יזמים ויבואנים לא לוקחים בחשבון הוא את האסטרטגית יבוא שלהם.

מה זה אומר? 

קודם כל המשמעות היא להבין מיהו הקהל היעד, מהם המשאבים שלכם, מי המתחרים, מהו הבידול העסקי ועוד מספר גורמים מהותיים להצלחת תהליך היבוא.

 

חלק מהמרכיבים החשובים בבניית תכנית אסטרטגית יבוא: 

1. אסטרטגית יבוא בדומה לתכנית עסקית מבהירה ומציגה את כלל המרכיבים להצלחת התהליך.

2. המשמעות של יצירת אסטרטגית יבוא היא להבין קודם כל האם משתלם לכם לבצע יבוא מסחרי ובאיזה תנאים.

3. התכנית כוללת גם מה צריך להכין באם העסקה שלכם תצליח ולא רק אם היא תיכשל – מה שהרבה לא לוקחים בחשבון וזה מה שמפיל אותם בסוף, ההצלחה.

4. בדיקה מקדימה ומקיפה לכלל הדרישות הרגולטוריות קודם ביצוע ההזמנה ועמידה בתנאי סף.

5. אפיון דרישות עבור תהליך האיתור ספקים ומוצרים בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה.

6. ביצוע השוואת מחירים עבור השרשרת לוגיסטית ושילוח בינלאומי הכלול בתהליך.

7. אפיון מרכיבי השרשרת הלוגיסטית לבניית תכנית אפקטיבית במינימום סיכונים והוצאות מיותרות.

8. הגדלת רווחיות התהליך על ידי הכנה מקדימה וסנכרון נכון בין כל הגורמים בתהליך היבוא מסחרי.

9. תכנית פיננסית וכלכלית הכוללת את תהליך היבוא ואת המרכיבים לאחר תהליך היבוא המשפיעים על העלות הסופית של המוצרים.

10. תכנית שיווקית, הגדרת האחריות, הכנת המערכות הנדרשות עבור מכירת המוצרים, סליקה, אחסנה, הובלה ושילוח ללקוחות ועוד.

 

כמובן שיש עוד מרכיבים חשובים מאוד שיש לקחת בחשבון בעת יצירת האסטרטגית יבוא שלכם, בכל מקרה מומלץ מאוד להיעזר בבעלי מקצוע המומחים בתחום.

 

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
היתרון ברכש ויבוא מסחרי למוצרי צריכה בארגונים גדול...

היתרון ברכש ויבוא מסחרי עבור מוצרי צריכה בארגונים גדולים:  חברות וארגו...

מחלקת רכש במיקור חוץ לפרויקטים ביבוא מסחרי

מחלקת רכש במיקור חוץ לפרויקטים ביבוא מסחרי:  מחלקת רכש ויבוא במיקור חו...

תוכן עניינים

ייבוא קל ומוצלח

התחילו עוד היום!

רוצים לחסוך כסף וליהנות מייבוא יעיל?
באתר שלנו תמצאו את כל המידע, השירותים והכלים הדרושים לכם:

דילוג לתוכן