מה צריך לבקש ולקבל מהספק כדי להמשיך את תהליך היבוא בצורה בטוחה:
אם כבר מצאתם ספק שאתם מרוצים ממנו ומעוניינים להמשיך איתו את תהליך היבוא, לפני התשלום על ההזמנה בכמות מסחרית או הזמנת דוגמה סופית – רצוי מאוד להיעזר בסוכן מכס לבדיקת חוקיות יבוא, מכס, מיסים ועלויות נוספות בהתאם לאופי ונפח ההזמנה.
המסמכים הנדרשים עבור סוכן המכס או חברת השילוח ועליהן הספק אחראי להפיק עבורכם:
1. Packing List
2. Proforma Invoice
שני המסמכים האלו ובעיקר ה Packing list מתארים את סוג הסחורה, נפח ההזמנה, סיווג המוצרים ועוד כך שסוכן המכס אליו פניתם יכול לתת לכם תשובה בטוחה ומדויקת על שאר ההוצאות הצפויות, על חוקיות היבוא במידה ונדרש וכמובן הערכת עלות שילוח בינלאומי ימי או אווירי.
יש להקפיד כי על גבי המסמכים הנ"ל יהיו את פרטי הספק, הכתובת המלאה שלו, תנאי המכר עליהם הסכמתם וכמובן את פרטי ההזמנה והפרטים של החברה שלכם.
בהצלחה!