התרבות המקומית והמסחרית בסין
ההתמודדות של יבואנים חדשים עם השוק הסיני יכולה להיות מאתגרת ולפעמים גם מאכזבת אם לא מכירים ומבינים את התרבות המקומית והמסחרית המאפיינת את מרבית הספקים הסיניים, את שיטת העבודה שלהם והדרך לקבלת תוצאות מדויקות ואטרקטיביות.
אם בחרתם לעבוד ישירות מול ספקים סיניים, אתם חייבים לדעת כי הם לא רגילים ומכירים את התרבות המקומית והמסחרית שלנו.
מה אפשר לעשות כדי לגשר על הפער?
1. להראות אדיבות בתחילת השיחה ולהיות מנומסים בקבלת תשובות ומענה מקצועי.
2. להעריך את השירות שאתם מקבלים.
3. לא לבקש דברים שאתם יודעים שלא תרכשו או לא תשתמשו בהם – זה רק יוביל אותם לתסכול מהר יותר.
4. כתבו באופן ברור את הדרישות שלכם.
5. וודאו כי הספק מבין אתכם, מבין את הדרישות ויכול להציע מענה מתאים.
6. הספקים הסיניים המקצועיים ביותר כבר ראו ועשו הכל – בקשו את העזרה וההמלצות שלהם, הם ישמחו לעזור כדי להגדיל את היכולת לשיתוף פעולה פורה.
7. שקפו את המציאות העסקית שלכם בצורה שתעניין אותם אבל לא להבטיח או לבקש דברים ללא כיסוי.
8. תהיו חברותיים אבל תמציתיים ומדויקים.
9. בסופו של דבר, תוכיחו מעשים במספרים – כמות, עלויות, זמנים, היקף ההזמנה ועוד – זה מה שמעניין אותם באמת.
10. הטיפ העשירי כל כך חשוב וקצת "סוד מסחרי" – לקבלת הטיפ פנו ישירות 😉
בהצלחה!